Wilson Audio Mezzo

  • Producent: Wilson Audio
  • Dostępność: Produkt niedostępny Produkt niedostępny

  • Historia ceny
    Najniższa cena 30 dni przed obniżką: 110 000,00 zł brutto
  • Przedłużona ochrona serwisowa EasyProtect®
    Wybierając przedłużoną gwarancję zyskujesz nawet 3 lata dodatkowej ochrony serwisowej swojego sprzętu.




  • 122 800,00 zł / sztuka
  • sztuka
  • Oblicz_raty_duckblue

Głośnik Mezzo pierwszej generacji został zaprojektowany i wykonany aby spełniać konkretną funkcję: miał być głośnikiem, który posiadał sygnaturę dźwiękową kolumny Wilson Sasha W/P, ale zamkniętą w niewielkiej obudowie. Kiedy był wykorzystywany jako głośnik centralny, Mezzo harmonijnie dopasowywał się do sygnatury akustycznej Sashy. W istocie, Mezzo był wyposażony w taki sam zestaw przetworników, jakie oryginalnie wykorzystano w głośniku Sasha, za wyjątkiem przetwornika średniotonowego, który pochodził z legendarnej Alexandrii XLF.

Mezzo zapewniał nieprzejednany poziom dokładności muzycznej w systemach stereo i kinach domowych, gdzie jego niski profil stanowił rozwiązanie dla wyzwań architektonicznych – jak np. w instalacjach, w których wysoki głośnik przesłaniałby ekrany kinowe, widok poprzez panoramiczne okna, albo dzieła sztuki wiszące na ścianach. Mezzo mógł być użytkowany jako głośnik centralny, współpracujący z zestawami Sasha, MAXX, Alexandria lub jako główne źródło dźwięku. Dopasowywał się doskonale do brzmienia, szybkości dynamicznej, tonalnego wyrafinowania i wrażenia obecności w pomieszczeniu odsłuchowym, jakie były znakami rozpoznawczymi modelu Sasha W/P.

Przedstawiamy Mezzo

Wraz z debiutem nowego głośnika wysokotonowego – Convergent Synergy Tweeter (CST) – w zestawach Alexandria XLF, Alexia i niedawno Sasha W/P Series-2, szybko stało się jasne, że niezbędne będzie również wprowadzenie nowej wersji Mezzo, także wyposażonej w podobny przetwornik wysokotonowy.
Przetwornik wysokotonowy Convergent Synergy

pict1 mezzo

Convergent Synergy Tweeter od Wilson Audio, był oryginalnie zaprojektowany do użytku z zestawami Alexandria XLF. Podczas procesu tworzenia tego przetwornika, Dave Wilson wraz ze swoimi inżynierami przetestował szeroki zakres głośników zbudowanych z egzotycznych materiałów – od diamentu począwszy, a na berylu skończywszy. Każdy z materiałów charakteryzował się unikalnymi dla siebie właściwościami i każdy z nich prezentował inne zalety. Wiele z nich wykazywało płaski przebieg charakterystyki częstotliwości lub nawet o kilka oktaw przekraczało pasmo ludzkiej słyszalności.

Jednak żaden z nich nie dorównywał kontrastowi dynamicznemu i ekspresji harmonicznej, jaką zapewniała dotychczasowa, tytanowa konstrukcja Wilsona. Co więcej, żaden nie był idealnym partnerem dla istniejącego przetwornika średniotonowego. Dave rozpoczął ponowne poszukiwania ulepszonego głośnika wysokotonowego, których zwieńczeniem stał się autorski projekt przeznaczony dla modelu Alexandria XLF. W nowym, firmowym przetworniku wysokotonowym Wilsona, zrezygnowano z egzotycznych materiałów na korzyść unikalnego projektu jedwabnej kopułki, który znacznie lepiej sprostał muzycznym celom projektowym Davida.

Wraz z wprowadzeniem przetwornika Convergent Synergy, wymagania projektowe Dave’a, dotyczące ultra-niskich zniekształceń i dynamicznego przekazywania mocy w niższych zakresach pasma przenoszenia, zostały całkowicie spełnione.Te właściwości połączone są ze znacznie wyższą częstotliwością rezonansową i bardziej płaską charakterystyką pasma przenoszenia.

Nowy przetwornik wysokotonowy Wilsona jest niezwykle liniowy. Synergicznie „stapia” się z głośnikiem średniotonowym. Posiada wzorową charakterystykę dyspersji osiowej zarówno w domenie częstotliwości, jak i czasu. Poziom szumów jest znacznie niższy, niż w przetworniku tytanowym dla którego będzie stanowił zamiennik. Ponieważ nowy CST posiada nieco niższą masę ruchomą, jego pasmo przenoszenia przekracza poziom 37 kHz.

Nowy moduł wysokotonowy

Przetwornik Convergent Synergy ma nieco inne wymagania dotyczące mechaniki, niż tytanowa kopułka którą zastępuje. Wykorzystując najnowszą wersję firmowego materiału kompozytowego Wilsona, oznaczonego mianem ‘X’, inżynierowie zaprojektowali całkowicie nowy moduł wysokotonowy. Moduł charakteryzuje się ekstremalnie wysokim poziomem bierności i odporności na rezonanse.

Wykorzystuje on także charakterystykę dyspersji CTS – włożono wiele wysiłku w wyeliminowanie zjawiska dyfrakcji (zniekształcenia czasowego pochodzącego z odbić dźwięku na zewnątrz kolumny głośnikowej). Uzyskany kształt modułu wysokotonowego stanowi efekt podjętego wysiłku - tak samo, jak kształt materiału absorbującego energię, otaczającego przetwornik.

Korekcja domeny czasowej

W obudowie głośnika Mezzo  zamontowano dwa przetworniki niskotonowe, które umieszczono po obu stronach przetwornika średniotonowego. Moduły ułożone są poziomo. Osiągnięcie niemalże doskonałego wyrównania czasowego przetworników dla danej pozycji odsłuchowej, wymaga możliwości ustawiania modułu wysokotonowego. Dokonywane jest ono poprzez zmianę jego pozycji względem przetworników średnio i niskotonowych w taki sposób, aby centra akustyczne wszystkich przetworników były równo oddalone od słuchacza.

Moduł wysokotonowy reguluje się zgodnie z dostarczoną instrukcją – odpowiednio do wysokości położenia słuchu i odległości odsłuchowej, a także zgodnie z różnorodnymi strategiami instalacyjnymi głośnika Mezzo. Wersja wyrównuje różnice czasowe charakterystyki przetwornika wysokotonowego i jest wyposażona w unikalny system regulacji. Kolumna głośnikowa Mezzo może być ustawiona bezpośrednio na podłodze, na jednym z dwóch specjalnie zaprojektowanych standów, lub w przeznaczonej dla niej szafce, a w każdym z tych przypadków przetworniki mogą zostać dokładnie wyrównane.

Nowa zwrotnica

Zwrotnicę głośnika Mezzo zmodyfikowano, aby sprostać wyjątkowym wymaganiom nowego Convergent Synergy Tweeter.

pict2 mezzo

Dwa Standy

Stand Hourglass [o kształcie klepsydry] jest wyposażony w solidny front obudowy i umożliwia nachylenie przetworników średnio i niskotonowych pod kątem 2π steradianów, co skutkuje bardziej liniowym i dynamicznym przekazem w zakresie wyższego basu i niższego zakresu średniego. Drugi z opcjonalnych standów można zamówić z podstawami o różnej wysokości, co pozwala dopasować ustawienie głośnika w przypadku dużych ekranów kinowych.

 

Dane techniczne :

Głośnik Niskotonowy: 2 X 8 cali (20.32 cm) materiał: polipropylen
Głośnik Średniotonowy: 7 cali (17.78 cm) materiał: wzmacniana celuloza
Głośnik Wysokotonowy: 1 cal, kopułka (2.54 cm) materiał: nasączany jedwab
Czułość: 96 dB dla 1W dla 1m dla 1k
Impedancja: 4 omy / minimum 2.8 omów dla 21 Hz
Pasmo Przenoszenia: 20 Hz – 28 kHz +/- 3 dB room average response [RAR]
Minimalna Zalecana Moc Wzmacniacza: 20W na kanał
Wymiary: Wysokość: 17 3/8 cala (44.13 cm) bez kolców
Szerokość: 29 ½ cala (74.93 cm)
Głębokość: 20 13/16 cala (53.06 cm)
Stand Hourglass:
Wysokość: 6 ½ cala (16.51 cm) bez kolców
Szerokość: 29 15/16 cala (76.02 cm)
Głębokość: 19 1/8 cala (48.63 cm)
Stand Column:
Wysokość: 6 ½ cala (16.51 cm) bez kolców
Szerokość: 25 3/16 cala (63.93 cm)
Głębokość: 19 cali (48.31 cm)